25. маја 2019, ученици и наставници Грађевинске школе су имали активан боравак у природи, уз активне радионице и рекреативне активности, прилагођене узрасту ученика.
Рекреативна шетња Скривеним стазама Кошутњака представља пројекат заједничке сарадње ученика и наставника на повећању свести о безбедности, толеранцији и развоју различитих нивоа социјалних вештина. Шетњи се одазвало 17 ученика из одељења 1-5, 2-1 и 2-5.
Пројекат има за циљ смањење насилног и ризичног понашања ученика кроз оснаживање младих едукатора који ће своје знање и вештине пренети на вршњаке.
Пројекат се реализује уз подршку ГО Звездара и трајаће до краја календарске 2019. године.
Шетња планинарском стазом Кошутњак спроведена је у оквиру пројекта унапређења безбедности ученика и под називом ГРАЂЕВИНСКА – ЗДРАВА И БЕЗБЕДНА ШКОЛА.
Ученици и наставници су се окупљали од 09:30 до 10:00 часова на паркингу код аутобуске станице Луке Војводића на Кошутњаку. Пре поласка у шетњу подељени су сендвичи, вода, јабуке и чоколадне бананице, затим кесе и рукавице за скупљање отпада, као и реквизити за спорт и забаву (бадминтони, лопте, фризби, пикадо).
У шетњу до Пионирског града кренуло се у 10:00 часова. У Пионирском граду је одржана прва радионица: Разигране пословице. Радионицу је реализовала наставница Дафина Жагар Марков, а у радионици су учествовали сви, и наставници и ученици. Одморни и пуни енергије ученици су заинтересовано и активно учествовали у представљању пословица пантомимом. Претходно су се изделили у групе тако што су морали да формирају врсте по различитим критеријумима (по висини, броју ципела, месецу рођења) а „најтежи” задатак, и приликом формирања врста и приликом представљања, пословица био је да комуницирају невербално, односно да не разговарају.
Око 11:00 часова кренуло се даље у шетњу до Хајдучке чесме. Успут су почеле да се користе рукавице и кесе за отпад и активно се скупљало све оно чему место није у природи (папири, кутије од цигара, пластичне флаше и др.). Тако је отпочело реализовање друге радионице која ће у континуитету бити спровођена до краја шетње, а иницијатори и главни мотиватори биле су наставнице Тања Момчиловић и Бојана Сандић.
Око 12:00 часова стигли смо до Хајдучке чесме. Сви су се обрадовали одмору и ужини. Освежили смо се на чесми, грицкали сендвиче, пили кафу и засладили се слаткишима. Атмосфера је била веома весела и пријатна. Наставник Бобан Спасојевић је искористио прилику да реализује део треће радионице испричавши нам занимљивисти о Хајдучкој чесми и изневши занимљиве чињенице о српској историји за време владавине Турака.
Око 12:30 кренули смо даље у шетњу кроз шуму до Шумереве куће. Успут смо „савладавали” природне препреке (прескакали оборена стабла, покушавали да избегнемо баре и блато…), скупљали отпатке, а у неким моментима се кроз шуму орила и песма.
Око 13:00 часова стигли смо до Шумареве куће. Ту је било време за нову паузу и други део радионице наставника Бобана Спасојевића. Сада смо сазнали све што треба о историјату Шумареве куће. Ову паузу је искористио и наставник Миливој Томић да нам свима објасни како се чита карта и како се што лакше оријентисати у природи.
Око 13:15 кренули смо даље, поред Топчидерског гробља, до ски-стазе.
На ски-стази се опуштамо до 14:30. Време је за другу кафу и спорт и рекреацију. Ученици и наставници играју фудбал, одбојку, бадминтон и добацују се фризбијем. Након оваквог загревања, наставница Јелена Бешић организује своју, четврту радионицу – трку уз ски-стазу. Сви крећу пуни ентузијазма, али на пола стазе схватају да то и није баш тако лако тако да већина трку завршава лаганом шетњом.
Следи шетња према трим стази и на „циљ” стижемо око 15:00 часова. Ту се освежавамо водом са чесме, играмо пикадо и онда се поздрављамо и разилазимо уз више пута поновљено питање: „Када ћемо поново?“, које довољно говори о томе колико нам је свима било лепо, како смо уживали, лепо се дружили и опустили се.
Акција је успешно изведена на обострано задовољство и ученика и наставника. Није било никаквих непредвиђених и непримерених поступака од стране било ког учесника. Сви учесници су прошли стазу без већих напора и на циљ стигли здравији, веселији и самим тим ефекат задате теме је у потпуности остварен.
Координатор пројекта је наставник Миливој Томић.